Hozzájárulok, hogy a weboldal látogatásakor a számítógépemen sütiket (cookie) helyezzen el, amelyek segítségével az oldalon tett látogatásom adatait webanalitikai céljából felhasználják.
Részletes tájékoztatás a Adatkezelési tájékoztató dokumentumban található. További információ.   Rendben, elfogadom
+36 46 344 454

Városok a Hajdúságban

VÁROSOK A HAJDÚSÁGBAN

2020-ban már nem indítjuk!

Keretprogram

Indulás Miskolcról 07:30 órakor a Búza téri OMV benzinkútról.

Először Hajdúnánásra látogatunk. Sétálunk a belvárosban (református templom, római katolikus templom, Bocskai István szobra, Tájház, Városháza, erődfal). A közelben fekvő Strucc Farmon az állatok és a tartásuk körülményeinek megismerése mellett strucctojást, struccal kapcsolatos, struccból készült ajándéktárgyakat vásárolhatunk.

Továbbutazunk Hajdúdorogra. Püspöki székhely rangjának megfelelően a város legfőbb látnivalója a görög-katolikus székesegyház, melynek ikonosztázionja több, mint 200 esztendős. Sétálunk a belvárosban, ahol többek között különleges szoborkompozíciókat láthatunk, mint pl. A hajdúk kútja, Jákob küzdelme az angyallal stb.

A káposzta hazájába, Hajdúhadházra folytatjuk utunkat. Megnézzük a református templomot, mely a vidék 2. legnagyobb református temploma, orgonáján Varnus Xavér tanult. Tájház, majd városháza, melynek pincéjében érdekes kiállítást láthatunk. Vásárlási lehetőség a Termelők Boltjában, ahol helyi sütiket, és finom kávét is fogyaszthatunk.

Egy rendkívül hangulatos útszéli csárdában ebédlehetőséget kínálunk: legényfogóleves + cigánypecsenye. (Ebéd: 3.000 Ft/fő)

Kirándulásunk utolsó állomása a Hortobágy és a Hajdúság határán fekvő Balmazújváros. Először a Semsey kastélyba látogatunk. A pazar rezidencia a legnagyobb kiterjedésű és legértékesebb Semsey-birtokon épült fel. A múzeum kiállításain megismerkedhetünk a város történetével, híres szülötteinek életével, és persze a híres család történetével. A hortobágyi pásztorkodás hagyományaiba ugyanúgy bepillanthatunk, mint a különféle mesterségek rejtelmeibe. A kiállításokon Soós Imre színész (pl. a Körhintában nyújtott feledhetetlen alakítása) életét is felidézzük. A Veres Péter Emlékházba (korábbi lakóháza) is elmegyünk. Az író szépirodalmi alkotásaiban többnyire a magyar szegényparaszt sorsával foglalkozott. A város és a környék nevezetessége az ún. Mihók kalap, melynek történetébe szintén bepillantást nyerünk.

Hazaindulás a késő délutáni órákban, hazaérkezés az esti órákban.

A belépődíjak külön fizetendők

Semsey-kastély felnőtt kb. 500 Ft/fő; nyugdíjas, diák: kb. 250 Ft/fő; 70 év felett ingyenes

Az ebédet előre, irodánkban kell igényelni és fizetni!

A(z) kolombusztours.hu weboldalon a közvetlen linken található Adatkezelési Tájékoztatót és a lenti tájékoztatást elolvastam, megismertem és az abban foglaltakat elfogadom. Személyes adataim a valóságnak megfelelnek, és kijelentem, hogy 16. életévemet betöltött személy vagyok.

A(z) kolombusztours.hu weboldalon a közvetlen linken található Adatkezelési Tájékoztatót és a lenti tájékoztatást elolvastam, megismertem és az abban foglaltakat elfogadom. Személyes adataim a valóságnak megfelelnek, és kijelentem, hogy 16. életévét betöltött személy vagyok.

Az Ön személyes adatait az Ön megrendelésének teljesítése és ajánlataink küldése céljából és egyéb okból dolgozzuk fel. A személyes adatok feldolgozásáról, elsősorban az adatfeldolgozás további céljairól és az adatok EU-n kívülre történő átadásáról és saját jogairól, hozzájárulás visszavonásáról az Adatkezelési Tájékoztatóban találhat további információkat.