Hozzájárulok, hogy a weboldal látogatásakor a számítógépemen sütiket (cookie) helyezzen el, amelyek segítségével az oldalon tett látogatásom adatait webanalitikai céljából felhasználják.
Részletes tájékoztatás a Adatkezelési tájékoztató dokumentumban található. További információ.   Rendben, elfogadom

Erdély gazdagon

ERDÉLY GAZDAGON

2019. augusztus 18 - 22.

5 nap/4 éjszakai szállással (4 reggeli, 4 vacsora): 69.000 Ft/fő

Keretprogram

1.nap Indulás Miskolcról 05.00 órakor a Búza téri OMV benzinkútról. Első megállóhelyünk Nagykároly, ahol a Károlyi-kastélyt tekintjük meg, melyben kiállítótermek, múzeum, könyvtár stb. található. A Szamos-parti város, Szatmárnémeti következik. Megtekintjük a római katolikus székesegyházat, sétánk során láthatjuk a volt Pannónia szállót, a Vécsey palotát, a „Láncos Templomot” és a Tűzoltótornyot, valamint a püspöki palotát. Délután Nagybánya értékeivel ismerkedünk. Ellátogatunk a híres festőiskola múzeumába, majd az óváros látnivalói következnek. Koltón abban a kastélyban időzünk, ahol Petőfi a mézesheteit töltötte Szendrey Júliával. Szállás Nagybánya környékén, családi panzióban, este vacsora.

2.nap Dés, Beszterce, Régen érintésével folytatjuk utunkat a vadregényes és legendákkal átszőtt Gyilkos-tóhoz és Békás-szoroshoz kirándulunk. A Békási-szoros Európa egyik természeti ritkasága, a Békás-patak és az Aranyos-Beszterce folyók találkozásánál található. Este érkezünk csíkcsicsói szálláshelyünkre, 2 éjszakai szállás. Az elszállásolás családi panziókban történik, 2/3 ágyas szobákban, este vacsora.

3.nap A csíksomlyói kegytemplomban tiszteletünket tesszük a Szűzanya kegyszobra előtt. Ezt követően a palánkai ezeréves határhoz kirándulunk Gyimesbükkre. Ott áll a gyönyörűen felújított 30. számú vasúti őrház, mely ma múzeum. Délután Aknavásár érintésével jutunk el Kézdivásárhelyre, majd Csernáton faluba. Séta keretében ismerjük meg a két települést. Kézdivásárhelyen: a város trapéz alakú főtere, az egykori piactér, Céhtörténeti Múzeum, Babamúzeum és a mai Városháza épülete. Csernáton faluban számos nemesi udvarház található, az 1831-ben épített Damokos-udvarházban van a Haszmann Pál Múzeum. 1881-ben itt szállt meg Jókai Mór. A múzeumkertben van Jókai hársfája, a hársfa alatt jelképesen kőasztal és pad van. Estére visszamegyünk a szálláshelyre, vacsora.

4.nap Segesvárott, az egyik legszebb fekvésű városban barangolunk (Óratorony, Fedett lépcső, Petőfi szobra) majd Gyulafehérvárra utazunk, Az erdélyi püspökséget Szent István király alapította 1009 táján. Megtekintjük az érseki székesegyházat, tiszteletünket fejezzük ki Márton Áron püspök sírjánál. Séta, szabadidő a belvárosban. A Vajdahunyadi várhoz indulunk, amely Erdély legimpozánsabb és leglátványosabb, teljesen épen maradt középkori vára. A Hunyadiak reneszánsz gótikus várkastélya, az egyik legnagyobb magyar regényírónk, Mikszáth Kálmán szavaival élve a "várak királya". Szállás, vacsora a környéken.

5.nap Déva várához utazunk, amely hajdani erődítmény az Alsó-Maros mentén, a Déva város fölé emelkedő hegyen, egy 250 méter magas sziklán. A várhoz kabinos felvonóval jutunk fel, ahonnan csodálatos panoráma tárul szemünk elé.
Arad vármegye székhelyére érkezve máris a város értékeinek felfedezésére indulunk. A Szabadság szobornál, mely Zala György monumentális alkotása emlékezünk az 1848-as szabadságharc elesettjeire. Folytatva belvárosi sétánkat a Kultúrpalota épületét láthatjuk, melyben ma különböző múzeumok találhatók, majd a Városháza eklektikus épülete kápráztat el minket szépségével. A minorita templom, színház, majd a főtéren patinás, ódon paloták, épületek mellett barangolunk.
Az ún. Vesztőhelyen találjuk az aradi vértanúk emlékművét, ahol elhelyezzük a megemlékezés koszorúját. Majd hazautazunk, érkezés a késő esti órákban.

A belépődíjak külön fizetendők: kb. 100 RON/fő

A teljeskörű betegség-, baleset-és poggyászbiztosítás díja: 2.250 Ft/fő, mely minimum 20 főtől érvényes.

Hozzájárulok, hogy a kolombusztours.hu személyes adataimat direkt marketing szolgáltatás nyújtása céljából az Adatkezelési Tájékoztatóban meghatározott módon, időtartamban és mértékben kezelje és a checkbox bejelölésével önként és kifejezetten hozzájárulok ahhoz, hogy az általam megadott e-mail címre a kolombusztours.hu utazás témakörben direkt marketing szolgáltatást nyújtson.